Zadania Internetu w biznesie
Strony www mają ogromną ilość praktycznych, biznesowych zastosowań. Pokrótce wymienimy tutaj najważniejsze z zadań stawianych przed witrynami internetowymi.
- Promocja produktów i usług - szeroko pojęta reklama internetowa może obecnie trafić do połowy dorosłych Polaków i praktycznie w każde miejsce na ziemi
- Budowanie nowych kanałów sprzedaży - sieć globalna umożliwia nawiązywanie współpracy z odległymi partnerami biznesowymi oraz bezpośrednią sprzedaż towarów
- Ekspansja na nowe rynki - utworzenie przyczółków, przetestowanie nowych rynków bez ponoszenia dużego ryzyka, wprowadzenie produktu jednocześnie w wieli krajach jednocześnie
- Utrzymywanie relacji z klientem - tworzenie społeczności skupionej wokół marki, poznawanie jej potrzeb, wdrażanie w życie celnych uwag klientów
- Wsparcie procedur serwisowych - komputeryzacja procedury serwisowej umożliwia min. śledzenie aktualnego stanu naszego zgłoszenia i czasu potrzebnego na jego realizację
- Wsparcie techniczne - udostępnianie najnowszych wersji programów, dokumentacji, umieszczanie rozwiązań najczęściej występujących problemów
- Pozyskiwanie pracowników - zakładka kariera opisująca drogę, którą trzeba przemierzyć, aby zostać pełnoprawnym członkiem zespołu
- Publikacja aktualnych informacji - nowości, sukcesy, komunikaty prasowe, wszystko to wpływa na kształtowanie wizerunku prężnej i aktywnej organizacji
- Usprawnienie komunikacji - sieć globalna umożliwia współpracę zespołów roboczych, których członkowie przebywają fizycznie w odległości wielu kilometrów od siebie
- Automatyzacja - przyjmowanie zapytań, odpowiadanie na nie, zarządzanie zamówieniami, logistyką
- Wsparcie rozwoju pracowników - utworzenie specjalnych działów dostępnych zawierających know-how prezentowane w przejrzystej formie kursów e-learningowych
Zobacz także: