Przekaz reklamowy
Pozostając przy porównaniu serwisu www do pojazdu, przekaz reklamowy to stacja benzynowa pozwalającą na uzupełnienie zbiorników poprzez przyciągnięcie użytkowników na witrynę. Poszczególne rodzaje paliwa różnią się od siebie jakością, ceną i zastosowaniem oraz dostępnością na rynku, ważne, aby wszystkie te czynniki pasowały do tankowanego pojazdu, myśliwiec na gaz ziemny okaże się niezbyt efektywnym rozwiązaniem.
Podczas promocji w Internecie szczególnie ważna jest tzw. konwersja, czyli stosunek ilości zamówień / zakupów do liczby realnych odwiedzin strony www. Trafny dobór środków przekazu reklamowego powoduje, że na witrynę trafiają głównie użytkownicy z grupy docelowej, co przy korzystnej ofercie i efektywnym wykonaniu pozwala osiągać zakładane efekty marketingowe przekładające się bezpośrednio na przychody organizacji.
Dobierając narzędzia reklamowe należy stosować urozmaicony repertuar, aby zaciekawić potencjalnych użytkowników, a jednocześnie zwiększyć szansę na jak najszersze dotarcie do grupy docelowej, poprzez użycie wielotorowych środków przekazu. Dobrą praktyka nakazuje stosowanie oryginalnych kampanii dobranych na potrzeby konkretnego projektu, bez szablonowego powielania utartych schematów.
Formy przekazu reklamowego:
- Reklama kontekstowa
- Bannery
- Reklama w wyszukiwarkach
- Pozycjonowanie stron
- ePR
- NPRS
- Artykuł sponsorowany
- Marketing wirusowy
- Filmy
- Kreacja wizerunku
- E-mail marketing
- Konkurs
- Program lojalnościowy
- Program partnerski
- Istniejące portale społecznościowe