Program partnerski
Program partnerski to wykorzystanie innych podmiotów do promocji naszego produktu w zamian za korzyści finansowe. Najczęściej jest to dany procent od zamówień złożonych przez poleconych klientów bądź też stawka rozliczana za każdego, nowego uczestnika zarejestrowanego w skutek działania partnera.
Dzięki efektywnemu programowi partnerskiemu możemy uzyskać rozległą sieć sprzedaży bez ponoszenia nadmiernych kosztów i ryzyka, które znajdują się po stronie uczestnika. To on troszczy się o to, aby znaleźć sposoby zachęcające do skorzystania z polecanej oferty chociażby przez odpowiednio przygotowane witryny www, udział w forach dyskusyjnych itp.
Istotnym zadaniem jest dostarczenie partnerowi odpowiednich materiałów promocyjnych, takich jak loga, zdjęcia, opisy produktów, ceny, artykuły, które mogą pomóc w przygotowaniu przez niego skutecznej akcji promocyjnej. Obecnym trendem jest udostępnianie szerokiej gamy danych dopiero po utworzeniu konta partnerskiego na witrynie firmy oferującej produkt.
Wystawcy reklamy często chcą korzystać z różnych form rozliczeń, liczy się dla nich terminowość wypłat, pomoc we wdrażaniu programu na swoich witrynach oraz atrakcyjność dochodu, liczonego według przejrzystych kryteriów. Konieczne jest, aby w każdej chwili można było sprawdzić aktualny poziom zarobionych środków za pomocą konta partnerskiego.
Zobacz także: