Marketing Realny
to odwrotny nurt od zwykłego marketingu.
Polega on na przedstawieniu Wad swoich usług i towarów .A nie zachwalaniu ich za wszelką cenę. Pozytywne aspekty towaru czy usługi powinny być wymienione ostatnie.
Marketing Realny skierowany jest do bardziej wyedukowanych klientów z większą świadomością kliencką.
Z badań psychologicznych wynika iż jego skuteczność to 10% lub aż 10% wśród nabywców towarów i usług.
Pozostałe 90% klientów zgodnie z badaniami psychologicznymi woli nie znać prawdy szczególnie negatywnej i nie chce przyjać jej do wiadomości wynika to z psychologicznego mechanizmu "wyparcia".Oraz z tzw "psychologii tłumu".
Nurt marketingu realnego jest bardzo rzadko stosowany na świecie aczkolwiek byłby on ideałem uczciwości w stosunku do konsumentów.Niestety po wieloletnich badaniach amerykańskich. Uznano go za zaprzeczenie Marketingu oraz zuważono jego bardzo niską skuteczność.
Żadna z wielkich firm światowych go nie stosuje.
Stąd pozostał w sferze teoretycznej. A stosowany jest przez 0,5% populajcji firm na świecie.
Zobacz także: