E-commerce
Sprzedaż za pośrednictwem Internetu staje się powoli pewnym standardem. Ma ona dwie zasadnicze zalety: niskie koszty własne oraz dostępność o każdej porze dnia i nocy z niemal każdego miejsca globu. Pisząc o e-commerce mamy na myśli za równo klasyczne sklepy internetowe, jak i handel za pomocą portali aukcyjnych.
Najlepsze witryny tego typu charakteryzują się przede wszystkim bogatą ofertą w korzystnych cenach, sprawnym zapleczem logistycznym oraz fachową obsługą. Klienci lubią wiedzieć, co się aktualnie dzieje z ich zamówieniem, czy płatność została prawidłowo zaksięgowana. Czasem potrzebują porady eksperta np. gdy stoją przed dylematem wyboru między kilkoma produktami z asortymentu.
Istotnym elementem sprzedaży na odległość są rozbudowane, wyczerpujące opisy oraz dużo zdjęć dobrej jakości. Użytkownicy podejmują decyzje zakupowe głównie na ich podstawie, dlatego też muszą one zastąpić oglądanie towaru na żywo, przy okazji zmniejszając ilość sytuacji w których klient otrzyma nie do końca to, czego oczekiwał.
Z punktu widzenia kupującego dzięki e-commerce możliwe jest zrealizowanie także nietypowych potrzeb, jak choćby nabycie niszowego albumu zagranicznego wykonawcy czy też wysłanie kwiatów osobie znajdującej się na drugiej półkuli. Pozwala to na zyskanie oddanych klientów, którzy znajdują się daleko poza zasięgiem tradycyjnej sieci sprzedaży.
Zobacz także: